Źródła występowania witaminy D w codziennych posiłkach

0
zdrowe odżywianie

Wychodź na słońce

Okazuje się, że chcąc dbać o swoje zdrowie i o odpowiednie wyposażenie naszego organizmu w składniki odżywcze i witaminy, wcale nie musimy decydować się na to, żeby skupiać się wyłącznie na diecie. Prawda jest taka, że choć jest ona niesamowicie istotna, to niestety, w wielu przypadkach konieczne jest wykazanie się nieco większymi staraniami. Bez wątpienia doskonałym przykładem może być witamina D. Okazuje się, że pomimo tego, iż występowanie witaminy D jak najbardziej zauważyć możemy między innymi w pożywieniu, często są to tak śladowe ilości, że zaspokojenie potrzeb naszego organizmu jest bardzo trudne. Dlatego też, jak najbardziej warto zdecydować się także na praktykowanie innej metody, jaka sprawi, że poziom witaminy D w naszym organizmie będzie odpowiedni. Pomoże nam w tym słońce.

Łap promienie słoneczne

Wiele osób ciągle stara się unikać promieni słonecznych z uwagi na to, że nadmierna ekspozycja na słonce często przyczynia się do powstawania nowotworów. Warto jednak spojrzeć na sprawę nieco w inny sposób i tym samym postarać się, żeby w odpowiedni sposób korzystać ze słońca. Wcale nie musimy godzinami łapać promienie słoneczne. Wystarczy średnio kilkanaście minut każdego dnia, a bez wątpienia naprawdę nie jest to dla nas nic problematycznego. Niestety jednak, ten sposób na zapewnienie sobie odpowiedniego poziomi witaminy D jest dobry, ale nie zawsze jest skuteczny. Szczególnie w okresie zimowym to, jak dużo czasu spędzamy na słońcu i z jakimi promieniami mamy do czynienia, nie zawsze się sprawdza, można oczywiście wspierać się suplementami.

Co w zimie?

Kiedy przychodzi czas zimowy, jak najbardziej warto byłoby wykorzystać to, że występowanie witaminy D w naturalny sposób jak najbardziej możemy zastąpić różnego rodzaju. Odpowiednie dawkowanie suplementu sprawi, że bez względu na porę roku nie będziemy mogli narzekać na poziom witaminy D w naszym organizmie. Warto jednak pamiętać o tym, że niesamowicie istotne jest dbanie także o wykonywanie regularnych badań. Bez nich nie będziemy w stanie stwierdzić, czy witaminy D mamy zbyt mało, czy zbyt dużo.

Odpowiedz